Інформація призначена тільки для фахівців сфери охорони здоров'я, осіб,
які мають вищу або середню спеціальну медичну освіту.


Підтвердіть, що Ви є фахівцем у сфері охорони здоров'я.

 

"Hypertension" 3(23) 2012

Back to issue

Ризик ІМ підвищується в літніх людей, які застосовують антипсихотичні засоби

Дослідження припускає, що літні пацієнти з деменцією, які використовують антипсихотичні препарати, мають підвищений ризик розвитку інфаркту міокарда (ІМ).

Як повідомляють YolaMoride(Університет Монреаля, Канада) та співробітники, з огляду на те, що застосування антипсихотичних препаратів є поширеним явищем серед пацієнтів з деменцією, підвищення ризику ІМ на цьому тлі, яке виявили в даному дослідженні, може мати важливі наслідки для суспільної охорони здоров’я, вони підкреслюють необхідність покращення взаємодії з ними та ретельного моніторингу пацієнтів групи ризику. Автори визначили ретроспективно когорту пацієнтів, які проживають вдома, віком не менше 66 років і почали лікування інгібіторами холінестерази (ІХ), що використовуються для лікування деменції, у період із січня 2000 року до грудня 2009 року. З даних когорти дослідники створили підкогорти для всіх нових пацієнтів, яким було призначено ІХ, за умови, що їм не призначали ІХ за 365 днів до першої видачі ІХ у ході дослідження (експонована субкогорта, n= 10 969), із відповідністю кожній із цих початкових дат у 10 969 пацієнтів, які не приймали ІХ (неекспоновані субкогорти). Протягом 1 року від початку антипсихотичної терапії 138 (1,3 %) хворих, які використовували антипсихотичні препарати, перенесли ІМ. Багатофакторний аналіз показав, що серед тих, хто використовував антипсихотичні препарати, відбувалося 2,19-кратне збільшення ризику ІМ на кожні 30 днів, 1,62-кратне збільшення ризику на кожні 60 днів, 1,36-кратне збільшення ризику на кожні 90 днів, а також 1,15-кратне збільшення ризику на кожен рік. Аналіз самоконтрольованих досліджень серії випадків, проведений шляхом оцінки 804 первинних інфарктів міокарда серед нових користувачів антипсихотичних препаратів, виявив такі рівні захворюваності: 1,78 для 1–30-денного строку, 1,67 для 31–60-денного строку і 1,37 для 61–90-денного строку. Автори вважають, що підвищення ризику ІМ у пацієнтів із деменцією може бути пов’язане зі збудженням, агресивністю або потенційним виснаженням моторної поведінки внаслідок галюцинацій.

Однак вони також визнають потенційну протопатичну похибку власного дослідження, в результаті чого ставиться під сумнів початок використання антипсихотичних препаратів у пацієнтів з деменцією, чиє хвилювання є маркером атипового початку гострого захворювання, що згодом виявляється ІМ. У супровідному коментарі Gillі Seitz зазначили, що лікарі повинні обмежити призначення антипсихотичних препаратів для пацієнтів із деменцією і використовувати інші методи замість них, такі як стратегії оточення та поведінкові стратегії, щоб забезпечити пацієнтам «безпеку та зацікавленість». Автори ­роблять висновок: «Слід проводити подальші дослідження із більшим розміром вибірки для визначення субпопуляції високого ризику».

MedWire (www.medwire-news.md) is an independent clinical news service provided by Springer Healthcare L­imited.
© Springer Healthcare Ltd; 2012.



Back to issue